דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק עצמי = מיתוג אישי 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 4331 פעמים ]

שיווק עצמי = מיתוג אישי

בין אם אתם עצמאים שמעוניינים בהרחבת בסיס הלקוחות והגדלת ההכנסות, ובין אם אתם שכירים שפועלים להשיג קידום או להימנע מפיטורים. שיווק עצמי היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעולם לראות את הערך שלכם ואולי גם להפיץ אותו הלאה.

מקובל לחשוב שתדמית ומיתוג אישי מיועדים רק למפורסמים או לכאלה שנמצאים באור הזרקורים. חשוב להכיר בעובדה שלכל אחת ואחד מאתנו יש תדמית נתפסת (במציאות או באינטרנט) וכולנו מזוהים עם המרכיבים האישיותיים (ערכים) שלנו או עם תכונות אופי מסוימות. זה מתחיל במקום העבודה שלנו, ממשיך בחוג החברתי, ומסתיים בנראות ובנוכחות באינטרנט. מיתוג אישי ותדמית אישית, נבנים בדרך שחוקרת את היתרונות והחסרונות שלכם, מבליטה את מה שמבדל אתכם מאחרים ודואגת לשמור על אותנטיות ונאמנות לערכים שמייצגים אתכם.

שיווק עצמי עוסק בשאלה מה אני ולא מי אני. בכל רגע נתון עלינו להבליט את מה שאנחנו ולתאר בגאווה ובהתלהבות את החוזקות, הכישורים והיכולות שלנו.
חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת בצורה כנה, מאוזנת ואותנטית
.

האם התדמית הנתפסת שלך נכונה ותואמת את ערכיך?

האם התדמית שלך משקפת את ערכי הבידול שחשוב לך לקדם?

האם התדמית שלך מקדמת את השגת המטרות והיעדים שהצבת?

 

בני אדם מתייגים באופן אוטומטי וברוב המקרים בצורה בלתי מודעת כל דבר על בסיס: מראה, ערך, תודעת תדמית והתנהגות. המרכיבים שיוצרים את התפיסה שלנו לגבי העולם עוזרים לנו להחליט מה אנחנו צריכים, במי אנחנו מאמינים וכיצד הכי כדאי לנו לפעול. ברוב המקרים, הרושם הראשוני הוא שקובע. תדמית אישית יוצרת "תחושת בטן" הנובעת מהשפעת החשיפה למסר האישי/שיווקי. תחושת בטן זו משפיעה השפעה ישירה על התנהגותנו כלפי היכולות והכישורים שבעל התדמית מציע לנו.

אנשים המתקשים בשיווק עצמי מוצאים את עצמם נפגעים כאשר הם לא מקודמים בעבודה, לא מוזמנים לראיון שני, מתקשים לשרוד כעצמאים, לא נתפסים בחברה כאנשים רציניים ובכך מתרחקים מהשגת מטרותיהם בחיים.

 

ההכרה שמגיעה לנו תגיע מהסביבה באופן טבעי ...

פעמים רבות התשובות שאנו עונים לשאלות כמו: ספר לי על עצמך? מדוע את חושבת שמגיעה לך העלאה? איפה למדת? במה אתה עוסק? הן תשובות לאקוניות שלרוב אינן מבוססות על מחשבה קודמת. האם זה המסר שהתכוונתם להעביר, האם הוא מספר שאתם אנשים מעניינים, יצירתיים ומתוחכמים, האם הוא עוזר לכם לקדם את המטרות שלכם בחיים?

הערכה חיובית על ידי הסביבה לרוב אינה מתרחשת מעצמה. אדם המעוניין לחזק את התדמית הנתפסת שלו בנושא מסוים, חשוב שיגיע לכל סיטואציה כשהוא מוכן לספר על אירוע/מפגש/מקרה/הישג שמתאר את היכולת הגבוהה שלו בהקשר לסיטואציה. חשוב לתווך לסביבה את המידע ובכך גם לספר על מה שקרה וגם לעדכן שזהו התחום/נושא בו אני תופס את עצמי כחזק.

הרבה אנשים טועים כשהם חושבים שאם יהפכו את המסר שלהם לאישי מדי, או אם יתלהבו כשהם מתארים דברים שעשו יתפסו כבלתי מקצועיים, בעוד שלמעשה בדיוק התנהגויות אלה, הן שיש בכוחן להשפיע על הסביבה ובכך לעזור לנו לחזק תדמית נתפסת חיובית בנושא המסוים ולחזק את המיומנות שלנו בשיווק עצמי.

בעולם מושלם היו אחרים אומרים עלינו את מה שאנחנו חושבים על עצמנו – במציאות חשוב שלא נסמוך על זה ונחזיק את המושכות בידיים שלנו. רק אנחנו נפעל באמת למען האינטרס המדויק שלנו ונעשה זאת בלהט האותנטי והמשכנע ביותר.

 

חשיבותה של מודעות עצמית ביצירת תדמית

אם אנחנו רוצים בעתיד להיתפס בעיני הסביבה בדרך מסוימת (לדוגמא: מצליחים, מוכשרים, מסוגלים) עלינו לברר תחילה האם אנו כבר נתפסים בדרך זו ע"י הסביבה הקרובה שלנו. ברור זה עם מעגל המשפחה והחברים הקרובים, יכול לעזור לנו להבין מהי נקודת המוצא שלנו ומה עלינו לשנות כדי לחזק את התדמית בה אנחנו מעוניינים. כיוון שאותנטיות היא מילת מפתח בתדמית נכונה, ישנה חשיבות גדולה מאוד לתדמית שכבר יצרנו בקרב אנשים שמכירים אותנו לאורך שנים. חשוב לבדוק ולנתח ממה מורכבת התדמית ומה יצר/חיזק אותה – מכאן תוכלו ללמוד כיצד לשפר אותה ולהעמיק את התדמית הרצויה. ברוב המקרים, אין לנו מושג מה אנשים קרובים אלינו חושבים עלינו או מה הם אוהבים בנו. אנחנו משוכנעים שאנחנו בסך הכל עושים את "העבודה שלנו" ושההכרה שאנו כל כך רוצים בה תגיע בסופו של דבר באופן טבעי כתוצאה מההתנהגות שלנו לאורך זמן. וכמובן, ברוב המקרים, זה לא עובד ככה והתסכול רק מחליש את הציפייה שלנו להכרה ביכולות ובכישורים שלנו.

 ארבעה שלבים בשיווק עצמי


    • שיווק עצמי מתחיל בהחלטה שהגיע הזמן לשווק את עצמי וזאת בכדי לקדם את הסיכויים להשיג את המטרות שלי בחיים.
    • בשלב הבא עלינו להחליט מהו הדימוי/התדמית/המיתוג שאנחנו רוצים לייצר לעצמנו ועל אילו ערכים הוא מבוסס (לדוגמא: מובילים בתחומנו, רציניים ומחושבים, יצירתיים ופורצי גבולות וכו).
    • כעת עשו שימוש מוגבר במיומנות התקשורתית שלכם כדי לתאר (בכל הזדמנות) מה הופך אתכם למיוחדים ומעניינים. השתמשו בכל דרך שאתם מכירים כדי לספר לעולם על ההצלחות שלכם בתחום הרלבנטי שברצונכם לקדם.
    •  תהליך השיווק העצמי אף פעם לא נגמר – גם אם כבר כולם מכירים אתכם ויודעים מהם הכישורים המיוחדים שלכם - עליכם להמשיך ולשכלל את הדרכים בהם אתם ממשיכים לעדכן את העולם בהצלחות שלכם וכך מעמיקים את התדמית ויוצרים בה רבדי עומק נוספים.
דרור הדדי - מומחה למיתוג - מנכ"ל חברה למיתוג, מאמן אישי/עסקי מוסך מטעם איק"א (האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג) ומנחה קבוצות   www.drorhadadi.co.il עסקים:מיתוג אישי לעצמאים ועסקים מתחילים קטנים | אימון, ליווי וייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים | אימון קריירה | אנשים:אימון אישי למיצוי פוטנציאל, אימון זוגי, אימון לזוגות | אימון, ליווי וייעוץ להקמת משפחה אלטרנטיבית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב